søndag den 15. januar 2012

Her lidt til bogormene.. :)



Lige et hurtigt indlæg inden jeg skal til min lillesøsters fødselsdagbrunch - min mave glæder sig, men hoved er knap så spændt, da aftenen i går stod på en venindes fødselsdag hvilket var = masser af rødvin.




Anyway, her er 2 bøger jeg har fået gnasket mig igennem den sidste måneds tid, de er MEGET forskellige, men kan begge varmt anbefales:






Lars Kepler "Paganini kontrakten" - en virkelig velskrevet krimi, man slet ikk kan lægge fra sig igen..!




Stiftede første gang bekendtskab med Hr Kepler sidste maj, da jeg læste hans første bog Hypnotisøren - eller det vil sige, fandt rent faktisk ud af i bog nr. 2, at Lars Kepler er et pseudonym for Alexandra Coelho Ahndoril og Alexander Ahndoril - but you get the picture - og så blev man lige så meget klogere..! :D




Gary Chapman "Kærlighedens 5 sprog" - hørte første gang om dette koncept til en vinsmagning hos Vinbonden og sexologen (amodea.dk) og synes det lød super spændende..! Her et lille uddrag fra bagsiden af bogen, så I kan få en ide om hvad den handler om:




"Vi har alle brug for at føle os elsket - ikke mindst i parforholdet. Men selv om vi elsker hinanden, er det ikke altid, vi føler os elsket af vores partner. Dette spørgsmål har parterapeut og underviser Gary Chapman beskæftiget sig med i mange år. Ifølge ham forstår vi grundlæggende kærlighed gennem 5 kærlighedssprog: fysisk berøring, anerkendende ord, tid til hinanden, gaver eller tjenester."




Nogle af begreberne, der bruges er måske lidt for fimsede men "essensen" af bogen giver bestemt mening..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...